«Книга і читання – важливий чинник у вихованні духовних цінностей учнів»
Шкільна бібліотека – це особливе педагогічне середовище. Бібліотекар у своїй професійній діяльності виступає як провайдер інформації потенційної бібліотеки, організатор індивідуальності і колективної діяльності педагога і учня. При цьому він сприяє розвитку дітей, навчає їх і виховує, тобто здійснює педагогічну діяльність бібліотечними методами і засобами впливу.
Шкільна бібліотека – бібліотека дитяча, юнацька. Вона формує фонди дитячої літератури, орієнтуючись на шкільну програму, і веде традиційну для дитячих та юнацьких бібліотек роботу.
Основні завдання роботи бібліотеки:
- Бібліотечно-інформаційне обслуговування користувачів у забезпеченні всіх напрямів навчально-виховного процесу школи у засвоєнні як програмових, так і позапрограмових вимог, самоосвіті.
- Розширення бібліотечно-інформаційних послуг на основі удосконалення традиційних і засвоєння нових бібліотечних форм і методів роботи.
- Формування в учнів вмінь та навичок бібліотечного користувача, розкриття перед ними основних функцій бібліотеки, з’ясування прав та обов’язків користувача, популяризація бібліотечно-бібліографічних знань.
- Сприяння вихованню гармонійної, морально-досконалої особистості, усвідомлення свого громадського обов’язку, відкритої до інтелектуального і творчого розвитку.
- Всебічне сприяння підвищенню фахової педагогічної майстерності вчителів, вихователів, батьків шляхом популяризації педагогічної літератури і надання інформації про неї.
- Бібліотечно-інформаційне забезпечення особистих потреб користувачів в організації дозвілля, у профорієнтаційному визначенні.
- Виховання в учнів інформаційної культури, сталого прагнення пошуку інформації, свідомого добору джерел, навичок систематизації та особистої оцінки.
- Координація діяльності бібліотеки з громадськими організаціями, співпраця з мережею бібліотек інших систем і відомств.
|